Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Senin, 14 November 2011

BERSAING: Say Yes For English

Bismillaahirrahmaanirrahiim....

Hai teman-teman semua, kembali lagi bersama kami PANACEA, :)
di BERSAING (Belajar Bahasa Sunda & Asing) kali ini, ada yang mau share nih, tentang bagaimana meningkatkan minat kita dalam belajar bahasa Inggris, kita simak sama-sama yuk:




It is not hard to learn something if we want and do it, like learn English.English was believed by students, that it comprises of hard lesson.But in reality, English is International language, it is needed in era of globalization, both in controls and communication technology to interact directly.
If we develop at the first word that" It's not hard to learn something if we want and do it "  So, Englih actually is not hard lesson.
The first thing that we must do, if we want to smart in English is loving it. For loving English is not hard, we just plant feeling love to English and must always attention if there are words in English. Second, after loving it and then we must learn English more serious, because in the real , the words structure in English is so interesting. After that, we try to use English in habitual, so if we use it longer, English will more fixed in our brains and always remember. The last, we must aware that English is so important for progress global, because as a means of global communication, English should be actively controlled both, oral and writting. Thanks. :)

Terakhir, sedikit kutipan dari seorang inspirator yaiut Jamil Azzaini :
" Singkirkan penyakit berbahaya yang akan menjadi penghambat kesuksesan Anda. Ciri-ciri dari penyakit ini adalah perkataan : saya tidak bisa, saya tidak sanggup, saya tidak mungkin berhasil, dan kata-kata serumpun lainnya"
Jadi buat teman-teman semua, jangan bilang susah dulu untuk belajar sesuatu, seperti yang sudah diungkapkan oleh salah satu sobat kita mulailah dengan mencintai Bahasa Inggris ,nah kalau sudah cinta, berbagai hal akan dilakukan oleh kita bukan? untuk benar-benar bisa berbahasa Inggris?
So,  berlatihlah tanpa henti, karena ini merupakan salah satu dari berbagai ilmu yang Allah SWT karuniakan kepada kita semua. Semoga bermanfaat,,, :)
Wassalam.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates